Sunt Cristian Gheorghe, iar tu ești un bulgăre de aur!
Asist. univ. drd. Andreea Mihăescu/
La finalul săptămânii trecute, studenții și cadrele didactice ale FEFS Constanța, s-au bucurat de prezența lui Cristian Gheorghe, un exemplu de perseverență, o persoană extrem de activă, muncitoare și dornică de a împărtăși din cunoștințele sale cu cei care doresc să evolueze indiferet de domeniu.
Un foarte bun cunoscător și practicant al marketingului și în special al marketingului sportiv, Cristian Gheorghe le-a vorbit studenților FEFS despre importanța îmbunătățirii permanente a cunoștințelor, despre evoluția personală prin studiu și lărgirea cercului de cunoștințe și relații inter-umane prin voluntariat și participarea la cursuri de perfecționare. Curiozitatea, dorința de evoluție și afirmare, de depășire a condiției și de construire a unui nume, sunt factorii care l-au motivat să muncească de la vârsta de 10-11 ani, când deja organiza și coordona competiții de fotbal. Joburile pe care le-a avut până la vârsta studenției au fost varite și adaptate la cererea pieței, nu neapărat la dorințele și pasiunile personale. La 20 de ani, în paralel cu derularea studiilor universitare și activitatea desfășurată în cadrul unei asociații studențești, avea primul job cu carte de muncă. În aceeași perioadă, a ajuns să facă peste 20000 de înregistrări fiscale la trei magazine și a a colaborat la organizarea primului eveniment despre publicitate adresat studenților.
Încrederea în el, câștigată în urma studiului, pasiunea pentru fotbal și cunoștințele acumulate ca urmare a experiențelor de muncă l-au făcut să își dorească și să fie sigur că va reuși să conducă un club de fotbal, astfel că în perioada 2006-2012 este manager executiv al Clubului Sportul Studențesc, la cârma căruia înregistrează performanțe nesperate până în acel moment.
În 2012 devine Country Sales Manager la Sport Evolution Group (SEG) și aproape toate evenimentele sportive majore televizate, sunt vândute de către Cristian Gheorghe prin SEG TEAM (peste 1000 de evenimente sportive). Pentru că așa cum am specificat la începutul materialului, este bucuros să împărtășească din cunoștințele și experiențele sale, în 2015 lansează materia și Manualul de Marketing Sportiv la care este co-autor, în ASE, unde crează și grupe de voluntari alături de care organizează evenimente.
În drumul său de exploatare a marketingului în România, înainte de a deveni inițiatorul primei școli de marketing sportiv din țară, adică Sports Business Academy, Cristian Gheorghe a colaborat la lansarea câtorva branduri mondiale în România, a condus echipe și a implementat proiecte pentru branduri cunoscute precum: L&M, Tchibo, Smirnoff, Delta Ice Cream, Baileys, Johnney Walker, Dove sau Sunsilk.
Alături de McDonald’s implementează și lansează în 2018 Olimpiada Liceelor cu peste 5000 de participanți în fiecare an, la 5 sporturi și tot alături de gigantul brand de fast food, trimite singurii români prezenți în teren la Cupa Mondială de Fotbal din 2014, la Campionatul European de Fotbal din 2016 și la Campionatul Mondial de Fotbal din 2018.
Performanțele de marketing și manageriale ale românului care crede și transmite că totul este posibil, au fost apreciate și expuse de părintele marketingului Philip Kotler în anul 2016 într-un studiu de caz ce ocupă o pagină din manualul “Introducere în Marketing”.
La finalul întâlnirii cu studenții și cadrele didactice ale FEFS, cărora le-a transmis importanța încrederii în sine, a studiului și muncii permanente în vederea atingerii obiectivelor personale, invitatul nostru, căruia îi mulțumim pentru efort, prezentare și motivare, a lansat către participanți, oportunitatea de accesare a unor burse și programe de voluntariat în cadrul Sports Business Academy.